Atsiliepimai
Privalomas laukas
„Tūkstantmečio mokyklų“ programos lyderystės srities mokymus „Pasidalytoji lyderystė ir kolegialus darbas mokyklos sėkmei – Pokyčiai. Kultūra. Santykiai“ Molėtų rajono savivaldybės mokyklų komandoms vedė Jovita Starkutė, Švietimo inovacijų akademijos įkūrėja, švietimo vadybos lektorė ir konsultantė, dėstytoja.
Programa remiasi įtraukiosios ir pasidalytosios lyderystės sampratomis, kolegialaus mokytojų darbo ir profesinio tobulėjimo praktikomis, Lietuvos mokyklų sėkmės istorijomis. Programos pradžioje dėmesys sutelkiamas į jos dalyvių psichologinį saugumą ir komfortą, geresnį savęs ir kitų pažinimą, skirtingumo pripažinimą, o vėliau einama link profesinį efektyvumą stiprinančių temų, tokių, kaip komunikacija, tinklaveika, komandinis, kolegialus darbas ir kt. Programa orientuota į praktinį lyderystės praktikų ir strategijų pažinimą, išbandymą ir diegimą vadovų ir pedagogų kasdieniame darbe.
Šie mokymai buvo išskirtiniai tuo, kad juose lektorė Jovita Starkutė sumaniai derino teorinę ir praktinę dalis, pateikė daug savo, kaip vadovės, praktikos pavyzdžių, supažindino su Lietuvos ir kitų šalių švietimo patirtimis lyderystės srityje. Daug dėmesio buvo skirta savo vertybiniam pagrindui, savo, kaip asmens, tobulėjimui, bendradarbiavimo kultūrai, vidinei ir išorinei tinklaveikai ir kt. Mokymus sudarė keturi vienos dienos seminarai, išdėstyti trijų mėn. laike, todėl mokyklų komandos turėjo pakankamai laiko savarankiškam darbui.
Mokyklų komandos, susipažinusios su daugybe edukacinių įrankių ir metodų, sužinojusios, kaip turimas žinias ir kompetencijas apjungti, sudėti į vieningą sistemą, iš mokymų išėjo pasirengusios pradėti vykdyti pokyčius savo įstaigose.
Jovitos mokymų metu Molėtų progimnazijos komandai svariausiai nuskambėjo raginimas pradėti pokyčius nuo savęs, nes kitaip nevyks pokyčiai ir aplinkoje. Išgirdome daugybę metodų , kaip tai padaryti: dėkingumo, empatijos žemėlapio, Eizenhauerio, SMART, refleksijų, vertybių identifikavimo, laiko vadybos. Išgyvenome daugybę džiaugsmo ir įkvėpimo akimirkų strateguodami, analizuodami ir diskutuodami komandoje, mokėmės išgirsti vienas kitą, kalbėti paprastai, užduotis ir darbus planuoti, sudėlioti juos į SMART matricą, kelti prasmingus, išmatuojamus ir įgyvendinamus tikslus, numatyti jų siekimo stebėsenos dažnumą. Visų praktinių užduočių metu sulaukėme daugybės Jovitos klausimų, skatinančių mąstyti kitaip, iš kito asmens perspektyvos, išeiti iš savo komforto zonos. Labai konkretūs patarimai komunikacijai: viešinti pozityvą, pristatyti žmones, kviesti bendruomenę prisijungti įvairioms iniciatyvoms, renginiams, planuoti siunčiamas žinutes, rengiant kito mėnesio veiklų kalendorių.
Konkretu! Profesionalu! Atsiliepimai, įžvalgos į konkrečias mūsų mokyklos situacijas sužadino norą keistis, daryti kitaip, efektyviau. Norėtume, kad Jūsų įžvalgas išgirstų visi mūsų kolektyvo nariai.
Na ir pabaigai AČIŪ Jums už mums skirtą dėmesį ir dovanotą patirtį 🙂
Ateidami į seminarą ,,Aš – pokyčių iniciatorius“ tikėjomės vidinio pokyčio, pasitikrinimo, ar mūsų mokykla eina teisingu veiklos keliu. Mokymai pakeitė požiūrį į organizacijoje egzistuojančius santykius, iššūkius ir veiklas. Dalydamiesi patirtimi su kitomis komandomis supratome, kad kiekvienam asmeniui organizacijoje būtina išsiaiškinti įstaigos prioritetus, bendrai siekti ir įgyvendinti numatytus tikslus. Nagrinėdami pateiktas užduotis atradome, kad itin aktuali komunikacija ir jos būdai organizacijoje. Tam padėjo seminaro metu išbandyti įvairūs metodai. Ypač naudinga buvo SMART metodika, ji leido pasitikrinti išsikeltų tikslų tinkamumą ir svarbą. Pokyčių piramidės metodika skatino permąstyti asmenines ir organizacijos vertybes. Nuo šiol stengsimės žiūrėti pozityviau, nes supratome, kad neverta eikvoti energijos keičiant dalykus, kurie ne mūsų galioje, bet keisti tai, ką galime pakeisti. Viena iš atrastų svarbiausių minčių mums – tik laimingas ir laisvas žmogus gali kitą žmogų padaryti laisvu ir laimingu.
O vieni smagiausių momentų – dirbti, tartis komandoje, kartu ruošti namų darbus. Supratome, jog darbais galima dalintis, buvome paskatinti daugiau dėmesio skirti planavimui, nes suplanuoti dalykai duoda daugiau gerų rezultatų. Mokėmės taupyti laiką, tvarkyti jį taip, kad išspręstume problemas ir pasiektume tikslą. Žavėjomės atskleistomis galimybėmis atrasti laiko sau, reflektuoti ir judėti į priekį – nebijoti keisti ir keistis.
Po mokymų norėtume į savo kasdienę veiklą integruoti daugiau vizualizalizacijų, pristatančių mūsų mokyklos misiją, pritaikyti seminaro metu pasiūlytus įrankius, kai planuosime veiklas ir reflektuosime sėkmes ir nesėkmes.
Dėkojame Jovitai Starkutei, programos vadovei, už suteiktą galimybę kalbėti, klausyti ir klausti, gilintis, tyrinėti, ieškoti ir patirti, išgyventi, nustebti, keistis ir keisti, dalintis ir patirti pasiektų rezultatų džiaugsmą.
„Veikdami ir dirbdami visos programos metu supratome, jog veikti drauge labai „apsimoka“, nes sukuriame gerokai daugiau vertės veikdami bendrystėje. Mokymų metu keitėsi požiūris į kitus ir save, sumažino norą keisti kitus, atėjo supratimas, kad kažkas pasikeistų būtina įdėti pastangų, būtina „gyventi dabar“. Supratome, kad būtina išbraukti iš mūsų žodyno „turiu“, „privalau“ ir juos keisti „noriu“, „galiu“ ir pan. Mokymai paskatino įtvirtinti nuostatą visoje bendruomenėje, jog pokyčiai priklauso tik nuo manęs, o pats veiksmingiausias būdas keistis – tai patiems keisti požiūrį ir norimus pokyčius kurti patiems. Kitoks požiūris, inovatyvi programos mokymų forma ir užduotys motyvavo būsimiems pokyčiams“.
„Labai gerai apgalvotas turinys, daug praktinių patarimų ir nuostabių įžvalgų (kuriate čia ir dabar). Mūsų komandai buvo itin svarbus mokyklos veiklų planavimas, nes rengiame strateginį planą 2024-2026 metams bei aktualus mokyklos pristatymas potencialiems klientams patraukliu ir prieinamu būdu.
Smagiausi momentai mūsų komandoje buvo įvairių praktinių-komandinių užduočių vykdymas bei kolliažo „Po 10 metų” kūrimas. Dirbdami kartu supratome ir įsitikinome, jog esame puiki komanda, tik turime nebijoti svajoti ir atkakliai įgyvendinti tikslus iki galo. Suvokėme, kad visus pokyčius pirmiausia būtina pradėti nuo savęs. Seminaro metu aiškiai suvokėme, kokias klaidas darome išorinėje ir vidinėje komunikacijoje ir supratome, koks svarbus yra organizacijos įvaizdis, t.y., ką pirmiausia pamato asmuo, įėjęs pro mūsų gimnazijos duris. Dabar jau žinome, ką reikėtų keisti .
Išklausę seminaro temą apie laiko planavimą, suvokėme, kiek daug laiko iššvaistome veltui ir kaip svarbu yra planuoti dienos/savaitės darbus, nes priešingu atveju darbas tampa neefektyvus, o darbo procesas – chaotiškas. O dabar norime patobulinti susirinkimų formatą ir jų efektyvumą, patobulinti vidinę ir išorinę komunikaciją ir judėti pirmyn!”
“ Programos veiklų metu buvo įdomu ir prasminga, ne tik išgirdome realių patarimų, įžvalgų, bet ir patys atlikome daug darbų, ypač mokantis planuoti, kurti strategijas taip, kad vertybės ne tik dokumentuose matytųsi, bet ir įgautų realias išraiškas mokykloje.
Savo ir kitų laiko gerbimas, kaip svarbu jį planuoti, kad darytume prioritetinius darbus ir neperdegtume – kad netaptume nei savo, nei kitų „Laiko vagimi“.
Pasibaigus pagrindinei programos daliai diskutavome su kolegomis mokykloje apie santykių kūrimą, kad pokyčiai prasideda nuo kiekvieno iš mūsų, kad kiekvienas esame svarbūs kolektyve ir kartu tardamiesi, planuodami, nepamiršdami padėkoti, pastebėti gerus dalykus, vienas kitam padėti ir svajoti – kuriame mokyklos kultūrą”.
„Labai charizmatiška, įkvepianti lektorė mokanti informatyviai bei įdomiai pateikti ir išplėtoti seminaro temą. Susitikimas buvo tikrai puikus, naudingas ir gausus įdomių, nenuobodžiųpavyzdžių, bei praktinių užduočių. Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dalyvauti, tai pranoko mano lūkesčius!“
„Esame dėkingas už mokymus. Mokymu metu galėjom išsigrynint savo asmenines vertybes ir sutapatinti su įstaigos vertybėmis, kurioje dirbame“.
‘‘Džiaugiamės galėdamos dalyvauti mokymuose. Labai patiko praktiniai užsiėmimai, kurie skatino ne tik komandinį darbą, bet ir gilesnio savęs analizavimo ir pastabumo bei išklausymo kolegos. Užduotys buvo sudėtingos, kartais net pavargdavo galva nuo gilių apmąstymų iki minčių ir idėjų pateikimo. Ačiū Jovitai Starkutei, už jos tikrumą, taktiškumą, o kartais ir tiesos išsakymą, kuri išstumia iš komforto zonos. Begalo tikra ir šilta lektorė, kuri visada padės. Iš mokymų ir lektorės gavau labai gerų idėjų, kurios tikrai pravers darbe bei bendraujant su kitais žmonėmis. Jovita, tarsi idėjų skrynia, kurią atidaro, o tau tik reikia pasinaudoti. Pažinome ne tik savo kolegas, bet ir suvokėme, kad sunkiau sekasi išklausyti kitus, o kai kitų negirdime praleidžiame labai geras idėjas :)”
Mokymai suteikė naujų įžvalgų ir motyvacijos. Pasitikrinome savo vertybes, įsivertinome priimamų sprendimų galią, todėl galime geriau suprasti savo veiksmų poveikį ir kryptį. Sužinojome naujų metodų ir būdų, kurių pagalba mes galime tobulėti ir augti, kaip asmenybės. Kiekviena veikla, kiekvienas sprendimas prasideda nuo minties ir požiūrio, todėl svarbu stebėti ir valdyti savo mintis bei emocijas. Džiaugiamės galimybe tobulėti.
Buvo labai naudinga sužinoti apie pokyčių piramidę, jog tik nuo mūsų priklauso, koks mūsų vaidmuo bus tame pokytyje ir apskritai, ar pokytis įvyks. Kaip svarbu suprasti, kad nedarant nieko, greičiausiai niekas ir nepasikeis. Buvo ypač įdomu išgirsti kaip gali įtakoti mūsų gyvenimą ,,Augimo mąstysena”, jog klaidos ir iššūkiai yra pamokos ir galimybė augti.
Esame dėkingos už įdomius ir naudingus mokymus.
„Giliuko“ pedagoginė bendruomenė sužavėta, inovatyvių metodų ugdymosi idėjų pateikimu. Patiko įtraukus mokymosi metodas –darbas komandose bei aktyviame procese patyrus bendrystę. Ačiū Jums už dalinimąsi inovacijomis ir pateikiant idėjas stiprinančias kolektyvą ir primenančias, kad kiekvienas bendruomenės narys yra atsakingas už indėlį bendruomenėje.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aida Gedrimienė
Vanda Jansonienė
Savo ir kitų laiko gerbimas, kaip svarbu jį planuoti, kad darytume prioritetinius darbus ir neperdegtume – kad netaptume nei savo, nei kitų „Laiko vagimi“.
Pasibaigus pagrindinei programos daliai diskutavome su kolegomis mokykloje apie santykių kūrimą, kad pokyčiai prasideda nuo kiekvieno iš mūsų, kad kiekvienas esame svarbūs kolektyve ir kartu tardamiesi, planuodami, nepamiršdami padėkoti, pastebėti gerus dalykus, vienas kitam padėti ir svajoti – kuriame mokyklos kultūrą”.
Smagiausi momentai mūsų komandoje buvo įvairių praktinių-komandinių užduočių vykdymas bei kolliažo „Po 10 metų” kūrimas. Dirbdami kartu supratome ir įsitikinome, jog esame puiki komanda, tik turime nebijoti svajoti ir atkakliai įgyvendinti tikslus iki galo. Suvokėme, kad visus pokyčius pirmiausia būtina pradėti nuo savęs. Seminaro metu aiškiai suvokėme, kokias klaidas darome išorinėje ir vidinėje komunikacijoje ir supratome, koks svarbus yra organizacijos įvaizdis, t.y., ką pirmiausia pamato asmuo, įėjęs pro mūsų gimnazijos duris. Dabar jau žinome, ką reikėtų keisti .
Išklausę seminaro temą apie laiko planavimą, suvokėme, kiek daug laiko iššvaistome veltui ir kaip svarbu yra planuoti dienos/savaitės darbus, nes priešingu atveju darbas tampa neefektyvus, o darbo procesas - chaotiškas. O dabar norime patobulinti susirinkimų formatą ir jų efektyvumą, patobulinti vidinę ir išorinę komunikaciją ir judėti pirmyn!
O vieni smagiausių momentų - dirbti, tartis komandoje, kartu ruošti namų darbus. Supratome, jog darbais galima dalintis, buvome paskatinti daugiau dėmesio skirti planavimui, nes suplanuoti dalykai duoda daugiau gerų rezultatų. Mokėmės taupyti laiką, tvarkyti jį taip, kad išspręstume problemas ir pasiektume tikslą. Žavėjomės atskleistomis galimybėmis atrasti laiko sau, reflektuoti ir judėti į priekį – nebijoti keisti ir keistis.
Po mokymų norėtume į savo kasdienę veiklą integruoti daugiau vizualizalizacijų, pristatančių mūsų mokyklos misiją, pritaikyti seminaro metu pasiūlytus įrankius, kai planuosime veiklas ir reflektuosime sėkmes ir nesėkmes.
Dėkojame Jovitai Starkutei, programos vadovei, už suteiktą galimybę kalbėti, klausyti ir klausti, gilintis, tyrinėti, ieškoti ir patirti, išgyventi, nustebti, keistis ir keisti, dalintis ir patirti pasiektų rezultatų džiaugsmą.
Konkretu! Profesionalu! Atsiliepimai, įžvalgos į konkrečias mūsų mokyklos situacijas sužadino norą keistis, daryti kitaip, efektyviau. Norėtume, kad Jūsų įžvalgas išgirstų visi mūsų kolektyvo nariai.
Na ir pabaigai AČIŪ Jums už mums skirtą dėmesį ir dovanotą patirtį 🙂
Programa remiasi įtraukiosios ir pasidalytosios lyderystės sampratomis, kolegialaus mokytojų darbo ir profesinio tobulėjimo praktikomis, Lietuvos mokyklų sėkmės istorijomis. Programos pradžioje dėmesys sutelkiamas į jos dalyvių psichologinį saugumą ir komfortą, geresnį savęs ir kitų pažinimą, skirtingumo pripažinimą, o vėliau einama link profesinį efektyvumą stiprinančių temų, tokių, kaip komunikacija, tinklaveika, komandinis, kolegialus darbas ir kt. Programa orientuota į praktinį lyderystės praktikų ir strategijų pažinimą, išbandymą ir diegimą
vadovų ir pedagogų kasdieniame darbe.
Šie mokymai buvo išskirtiniai tuo, kad juose lektorė Jovita Starkutė sumaniai derino teorinę ir praktinę dalis, pateikė daug savo, kaip vadovės, praktikos pavyzdžių, supažindino su Lietuvos ir kitų šalių švietimo patirtimis lyderystės srityje. Daug dėmesio buvo skirta savo vertybiniam pagrindui, savo, kaip asmens, tobulėjimui, bendradarbiavimo kultūrai, vidinei ir išorinei tinklaveikai ir kt. Mokymus sudarė keturi vienos dienos seminarai, išdėstyti trijų mėn. laike, todėl mokyklų komandos turėjo pakankamai laiko savarankiškam darbui.
Mokyklų komandos, susipažinusios su daugybe edukacinių įrankių ir metodų, sužinojusios, kaip turimas žinias ir kompetencijas apjungti, sudėti į vieningą sistemą, iš mokymų išėjo pasirengusios pradėti vykdyti pokyčius savo įstaigose.